מתכון פסטה ביצים ביתית טרייה

חיפוש מהיר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

פסטה היא אחד המאכלים האהובים והרב-גוניים ביותר בעולם; מפסטה פשוטה ועד רביולי ממולא, יש אינספור מתכונים שניתן להכין מהמאכל האיטלקי האהוב הזה. אולם, אם אתם רוצים לשדרג את הפסטה שלכם אף יותר, מומלץ בחום להכין אותה מאפס. פסטה ביצים ביתית מתאימה למגוון סוגי וצורות פסטה, ועם שלושה רכיבים בלבד אתם תיהנו ממנה איטלקית שמתחרה במסעדות.

רכיבים:

• 2 כוסות קמח לבן (מומלץ להשתמש בקמח 00)
• 3 ביצים גדולות
• קורט מלח

הוראות הכנה:

1. יוצרים תלולית קמח: התחילו על ידי סינון הקמח על משטח עבודה, כמו משטח או קרש חיתוך גדול מעץ. צרו באר במרכז התלולית בעזרת האצבעות.
2. מוסיפים ביצים ומלח: טורפים את הביצים לתוך התלולית, ומוסיפים קורט מלח.
3. טורפים את הביצים: השתמשו במזלג כדי לטרוף את הביצים בתלולית. בעודכם טורפים את הביצים, שלבו בהדרגה את הקמח מהצדדים הפנימיים של התלולית. ממשיכים לערבב עד שהבצק מתחיל להתאחד.
4. לשים את הבצק: השתמשו בידיים כדי ללוש את הבצק. אם הבצק דביק מדי, מוסיפים עוד מעט קמח. אם הוא יבש מדי, אפשר להוסיף כמה טיפות מים. לשים כ-10 דקות עד לקבלת כדור בצק חלק ואלסטי.
5. נותנים לבצק לנוח: עוטפים את הבצק בניילון נצמד ומניחים לו לנוח כ-30 דקות בטמפרטורת החדר. זה מאפשר לגלוטן להירגע ומקל על רידוד הבצק.
6. מרדדים את הבצק: לאחר המנוחה חותכים את הבצק לחלקים קטנים יותר. השתמשו במערוך כדי לרדד כל חלק לעלה דק. ניתן גם להשתמש במכונת פסטה כדי להפוך את תהליך הגלגול לקל ועקבי יותר. מרדדים את הבצק לעובי הרצוי, בהתאם לסוג הפסטה שרוצים להכין (למשל, דקה לטליאטלה, עבה יותר לפטוצ'יני).
7. מעצבים את הפסטה: לאחר רידוד הבצק, תוכל לחתוך אותו לצורת הפסטה הרצויה. לפטוצ'יני או טליאטלה אפשר פשוט לפרוס את הבצק לרצועות. אם ברצונכם להכין פסטה ממולאת כמו רביולי, הניחו כפות מהמלית שבחרתם במרווחים קבועים על דף פסטה אחד, ולאחר מכן מניחים עלה נוסף מעל ולוחצים כדי לאטום ולאחר מכן חותכים לחתיכות אישיות.
8. מבשלים את הפסטה: מביאים סיר גדול עם מים מומלחים לרתיחה. מבשלים את הפסטה הטרייה במשך 2-4 דקות, תלוי בעובי. פסטה טרייה מתבשלת הרבה יותר מהר מאשר פסטה מיובשת. טועמים חתיכה כדי לבדוק את מידת העשייה.
9. מגישים: לאחר שהפסטה מבושלת לפי טעמכם, מסננים אותה ומגישים עם הרוטב האהוב עליכם, בין אם זה רוטב שמן זית פשוט ושום או רוטב עגבניות עשיר.

עוד במגזין
רעבים?
צרו איתנו קשר

השאירו לנו פנייה