שף פרטי למטבח האתיופי: ארוחה עשירה ומלאת טעמים

חיפוש מהיר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

בשנים האחרונות אנשים רבים התחילו לגלות את המטבח האתיופי, על שלל הרכיבים והטעמים הייחודיים שלו. למרבה השמחה, נפתחו שלל מסעדות שהביאו לארץ טעמים אתיופים, והן מגישות מטעמים אותנטיים מהמדינה האפריקאית עם המטבח הייחודי. כדי ליהנות מחוויה קולינרית אותנטית, אתם לא חייבים לצאת מהבית. כיום ניתן להזמין שף פרטי למטבח האתיופי שיכין את מנות הדגל בביתכם, או בכל מקום אחר שבו אתם רוצים לערוך אירוע פרטי בטעמים מופלאים.

המטבח האתיופי:  מאפריקה ועד ישראל

אם אתם לא מכירים את הטעמים הייחודיים של מדינת אתיופיה, מומלץ בחום להתוודע אליהם. הרכיבים הבולטים ביותר במטבח האתיופי הם ממשפחת הקטניות. במהלך הבישול, מוסיפים לקטניות ירקות תבלין וירקות מאכל שמעשירים את טעמם והופכים את הקטניות לתבשילים מזינים וטעימים.

מלבד הקטניות והתבלינים מלאי הטעמים, המטבח האתיופי כולל גם מנות בשר ודגים בתהליכי בישול ותיבול שונים בהתאם לאזור שבו מכינים אותם. ועבור חובבי החריף – מדובר בגן עדן של טעמים פיקנטיים. השימוש בפלפל חריף נפוץ במגוון מנות במטבח האתיופי, והוא נותן להם טעם עשיר אף יותר. אם אתם רוצים ליהנות מארוחה אתיופית אבל מעדיפים להימנע ממנות חריפות, ניתן להכין אותם ללא פלפל או לווסת את החריפות בהתאם לטעמכם.

הגשת מזון במטבח האתיופי

חוץ מהטעמים שמאפיינים את הבישול האתיופי, המטבח נודע גם בצורת ההגשה הייחודית שלו: במרכז השולחן מוגשת צלחת גדולה עם מגוון תבשילי קטניות, בשר, עוף, או דגים. התבשילים מונחים על גביי הלחם הנודע של מדינת אתיופיה – האינג'רה. הלחם השטוח עשוי מקמח טף מותסס, והוא נחשב לבריא במיוחד. את הלחם עם הטעם החמצמץ בוצעים בידיים וטובלים בתבשילים השונים. השילוב בין טעמה של האינג'רה ובין טעמם של התבשילים יוצר טעם נפלא שלא שוכחים במהרה.

שף פרטי למטבח האתיופי למגוון אירועים

בין שמדובר בארוחה פרטית או ארוחה עם חברים ובני משפחה, ארוחה אתיופית מהווה את הדרך המושלמת לגוון את הטווח הקולינרי שלכם. שף פרטי עד הבית שמתמחה במטבח האתיופי יכין עבורכם תפריט מותאם אישית, עם תבשילים צמחוניים או בשריים לבקשתם.

כדי ליהנות מהחוויה אף יותר, התבשילים יוגשו בכלים מסורתיים וגם יוכנו בכלים מסורתיים במקום האירוע. אתם יכולים ליהנות מהגשה של מנות אישיות לכל סועד, או מנות גדולות שיוגשו לכל שולחן, כמיטב המסורת האתיופית.

ולגביי המנות, אלו שהזכרנו הן רק קצה המזלג של מה שיש למטבח האתיופי להציע; מלבד האינג'רה, יש במטבח האתיופי מגוון לחמים אחרים, כמו הדאבו, האמבשה, אמיזה (כריך מטוגן), ועוד שלל מטעמים אהובים.

התבלינים שמשתמשים בהם במגוון המנות לא קיימים במטבחים אחרים, מה שהופך את החוויה למהנה אף יותר. כדי ליהנות מארוחה אתיופית אותנטית, הזמינו שף המתמחה בהכנת מנות מאתיופיה, ואתם יכולים להיות בטוחים שאתם וגם האורחים שלכם תישארו עם טעם של עוד.

עוד במגזין
רעבים?
צרו איתנו קשר

השאירו לנו פנייה