רוסטביף עסיסי בתנור בליווי תפוחי אדמה

חיפוש מהיר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
צלי בקר עם תפוחי אדמה

רוסטביף הוא אחד ממתכוני הבקר הפופולריים ביותר ברחבי העולם; מדובר בצלי שניתן להכין בתנור, ואופן ההכנה הייחודי שלה הופך את המנה הזו לטעימה במיוחד. אם אתם רוצים לפנק את עצמכם וגם אנשים אחרים – אתם פשוט חייבים לנסות את מתכון הרוסטביף הבא. שלבו אותו עם תפוחי אדמה, ואתם תגלו מנת בקר עסיסית, עשירה וטעימה שהיא הרבה יותר קלה להכנה ממה שאתם חושבים. שיהיה בתיאבון!

רכיבים:

• 4.5 ק"ג בשר בקר (מומלץ להשתמש בפילה, סינטה, או שייטל)
• 2 ק"ג תפוחי אדמה עם קליפה אדומה/לבנה
• 2 בצלים, פרוסים דק
• 2/3 כוס (80 מ"ל) שמן זית כתית מעולה
• 1 צרור טימין, עלים נקטפים
• 1 ראש שום, חצוי לרוחב
• 4 גבעולי רוזמרין
• 4 כוסות (1 ליטר) ציר בקר

אופן ההכנה:

1. חממו את התנור ל-200 מעלות.
2. הניחו את בשר הבקר, עם צד השומן כלפי מטה, בתבנית צלייה בגודל 30 ס"מ על 40 ס"מ על להבה גבוהה. סובבו את הנתח מצד לצד במשך 15 דקות, או עד ששני הצדדים שחומים במידה אחידה. הניחו את הנתח בצד.
3. פרסו את תפוחי האדמה, או חתכו אותם לשניים והכניסו לקערה גדולה. הוסיפו לתפוחי האדמה בצל, שמן ותימין, וערבבו לציפוי.
4. העבירו את תערובת הירקות לתבנית צלייה נקייה וערמו אותם בשתי שורות לאורך כל אחד מהצדדים הארוכים ביותר של התבנית. הוסיפו את השום ומחצית מכמות הציר. פזרו מעל מחצית מכמות הרוזמרין.
5. הניחו בין תפוחי האדמה את צלי הבקר, עם המיצים שניגרו ממנו, והכניסו לתנור. אחת ל-30 דקות, פתחו את התנור וצפו את הצלי במיצים שנמצאים בתבנית. צלו את הצלי במשך שעתיים ורבע (אל תשכחו לצפות אותו במיצים אחת לחצי שעה). אם הוא משחים יתר על המידה, כסו את התבנית בנייר כסף.
6. הוסיפו את יתרת הרוזמרין ב-30 הדקות האחרונות של זמן הבישול של בשר הבקר – עד שהוא שחום.
7. הוציאו את הצלי מהתבנית והניחו בצד, כשהוא מכוסה בנייר כסף באופן רופף, למנוחה. בעזרת מצקת העבירו בזהירות את מיצי הבקר מהתבנית לסיר והניחו אותה על להבה גבוהה. הביאו לרתיחה ובשלו 10-15 דקות או עד לצמצום של הנוזלים לשליש מהכמות ההתחלתית שלהם
8. לפני ההגשה, הגבירו את התנור ל-220 מעלות. החזירו את בשר הבקר לתבנית עם הירקות ובשלו במשך 10 דקות כדי לחמם את הצלי מחדש. הוציאו מהתנור, פרסו ומזגו מעל את הרוטב המצומצם.

 

עוד במגזין
רעבים?
צרו איתנו קשר

השאירו לנו פנייה