פשטידת בשר ותפוחי אדמה עשירה

חיפוש מהיר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
פשטידת בשר ותפוחי אדמה

אנחנו מזהירים מראש – המתכון הבא לא מתאים לאלו שנמצאים בדיאטה. הוא כולל בשר עשיר בתוספת שומן, תפוחי אדמה ומעטה בצק פריך ועשיר במיוחד. המנה הזו אידאלית לארוחות שישי או ארוחות חגיגיות שבהן אתם רוצים להגיש מנה שהיא לא רק מרשימה, אלא גם טעימה במיוחד. אנו ממליצים בחום להחביא בצד כמה חתיכות בשביל עצמכם, כי ברגע שתגישו את הפאי לשולחן האורחים – לא יישאר ממנו דבר.

רכיבים:

למילוי הבשר:

  • 2.75 ק"ג בשר סטייק, חתוך לקוביות
  • 3 בצלים בינוניים, קצוצים
  • 2.75 ק"ג תפוחי אדמה, קלופים, חתוכים לקוביות
  • 3 כפות אבקת מרק עוף/בקר, מעורבבים בתוך 5 כפות מים
  • מלח ופלפל שחור לפי הטעם

למעטפת הבצק:

  • 500 גרם קמח רגיל
  • 2 כפית מלח
  • 125 גר 'מרגרינה חתוכה לקוביות קטנות (ניתן להמיר בחצי כוס שמן צמחי)
  • 125 גרם שומן בקר/כבש, חתוך לקוביות קטנות
  • 125 מ"ל מים קרים
  • 1 ביצה, טרופה

אופן ההכנה:

  1. למלית הבשר, הכניסו את הבקר והבצל לסיר גדול ותבלו במלח. צקו מים עד לכיסוי והביאו לרתיחה על להבה גבוהה. לאחר הרתיחה כסו את הסיר במכסה, הנמיכו את הלהבה ובשלו בעדינות במשך 2.5 –3 שעות, או עד שהבשר רך.
  2. בינתיים, למאפה, סננו את הקמח והמלח לתוך קערה. הוסיפו את קוביות המרגרינה/שמן צמחי והשומן לקערה. בעזרת קצות האצבעות, שפשפו את השומן לתוך הקמח עד שהתערובת בעלת מרקם של פירורי לחם, ולא נותרו גושי שומן גדולים. הוסיפו את המים וערבבו בעזרת סכין (כן, סכין) עד שהמאפה מתחיל להתאחד. הוסיפו עוד מים בהדרגה במידת הצורך. לושו את הבצק קלות, עצבו ממנו כדור, עטפו בניילון נצמד וצננו במקרר למשך 30 דקות, או עד שתערובת הבשר מבושלת. (לחילופין, ניתן לערבב את הקמח, המלח, המרגרינה/שמן צמחי והשומן במעבד מזון עד שהתערובת בעלת מרקם של פירורי לחם. כשהמנוע פועל מוסיפים לאט את המים דרך המשפך, עד שהתערובת מתחילה להתאחד).
  3. לאחר שהבשר התבשל עד לריכוך, חממו את התנור לטמפרטורה של 200 מעלות.
  4. בשלו את קוביות תפוחי האדמה במי מלח עד שהן מתרככות. סננו והניחו בצד.
  5. כשהבשר רך, הסירו אותו מהאש. מזגו מעט מהנוזלים מהבשר לקערה לצינון. ערבבו יחד את תערובת מרק העוף ונוזל בישול הבקר שיצקתם לקערה. צקו את התערובת שהכנתם לתוך הסיר עם הבקר המבושל, וחממו בעדינות עד לרתיחה. לאחר הרתיחה הסירו את הסיר מהלהבה והניחו בצד לצינון קל.
  6. הוציאו את הבצק מהמקרר. חתכו חתיכה קטנה של בצק ורדדו אותו על משטח עבודה מקומח קלות לעובי של 3 מ"מ. חתכו את הבצק ל-4 רצועות דקות. הרטיבו דפנות של תבנית בגודל 28*38 ס"מ, ורפדו את שולי התבנית (לא את התחתית) עם רצועות הבצק שחתכתם.
  7. סננו את הבשר והבצל, ושמרו את הנוזלים בצד. פזרו את הבשר והבצל בשכבה אחידה בתבנית. פזרו את תפוחי האדמה מעל הבשר והבצל. צקו את הנוזלים ששמתם בצד, עד לחלקה האמצעי של שכבת תפוחי האדמה.
  8. רדדו את הבצק הנותר על משטח עבודה מקומח לעובי 3 מ"מ, וחתכו לגודל התבנית. הברישו את רצועות הבצק בשולי המנה בביצה טרופה, והניחו מעל התבנית את מכסה הבצק. לחצו על קצוות הבצק לאיטום, והברישו את הבצק עם הביצה הטרופה שנותרה. צרו כמה חריצים בבצק הפשטידה כדי לאפשר לאדים לצאת.
  9. הכניסו לתנור שחומם מראש למשך 50–60 דקות, או עד שהמאפה הופך להיות זהוב-חום והמילוי מבעבע בפנים. הוציאו מהתנור, הניחו בצד לצינון של כמה דקות והגישו חם.

 

עוד במגזין
רעבים?
צרו איתנו קשר

השאירו לנו פנייה